Snickarpartyt

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Kategori: Allmänt

Skulle ni varit med i helgen skulle ni garanterat skratta åt min rubrik på de här inlägget :D
Mitt internet hemma har slutat funka hörrni.. lite surt.. gjorde det redan i fredags och ville inte funka igår när jag kom hem heller, så jag lever där på mitt mobila = inget Internet för Nina förrän det andra funkar igen ^^
Helgen har iallafall varit grym :) för en gångs skull tog Nina dock inga bilder :O whaaaaat ;)
Men åkte ner i fredags med tåget till Sala där Johanna mötte upp mig på stationen, vi tog oss till centrum och inväntade Lovisa :) Sedan var vi runt på lite ärenden innan vi åkte hem till Johanna.. efter ett tag kom även Sazzo :) Kvällen spenderades med att fritera räkor, leka utomhus och spela spel.. mycket härligt :) Lovisa var dock tyvärr tvungen att åka hem under kvällen så det blev Saz och jag kvar hemma hos Johanna.. Vi spelade dansspel på hennes Wii typ resten av kvällen :D haha så roligt :) Vi fick sedan för oss att Bollywood var det bästa vi visste ;)
Dagen efter vaknade vi rätt tidigt och tog oss ner för morgonfika/frukost på Johanssons (för er utanför Salas kretsar så är det ett klassiskt fik i stan där man egentligen hängt sen barnsben ;D ) Sedan satt vi ute en stund tills solen försvann och det blev kyligt.. vi gick istället då in och dansade och började fixa iordning oss för kvällen :) Under kvällen så var vi ute i parken för en stund vid brasan, tog oss hem och la till några lager kläder och stod efter det ute och kollade på bilar som cruisade runt.. Johanna haren viss kärlek till mustanger fick jag lära mig ;) ^^ När vi kom hem runt 12-tiden så somnade fröken Melin medan Saz och jag tittade på gamla bilder, haha :) 

Igår vaknade jag tidigt igen av att dem knäppte kort på mig och hoppade i sängen ^^ När även jag vaknat till så gick jag och Johanna ner på stan en sväng, fixade frukost och samlade på oss värme.. God frukost med vaniljbulle till efterrätt och film i soffan (dumma mej) innan det var dags att ta sig till tåget..
Upp mot Falun och som vanligt är SJ alltid försenat ;) en halvtimme ungefär.. dock passade det bra nu när jag hade en halvtimme annars att vänta på Elisa innan hennes buss landade i Falun :) Vi gick och fixade ett par baggy jeans till henne på stan och jag gjorde henne orolig med min tidsuppfattning, trodde dansen började en timme tidigare haha ^^
Men iaf.. vi tog oss till dansstudion och laddade för märkestagning.. båda var lite nervösa men det fick helt enkelt bli som det blidde lite :) Satt och laddade upp med Linnea, Markus, Carro och Edvin som kommit dit för att peppa på Elisa och David från vår dansgrupp. Jag ska ärligt erkänna att jag misslyckades med en del steg men försökte ge järnet då jag kunde istället och det verkar ha lönat sig :) 98/100 poäng blev iallafall resultatet med kommentaren "Skön känsla, du dansar med hela kroppen" med understruket "hela" ;) jag är nöjd! :)

Tog sedan bussen hem, handlade lite på vägen och sen satte jag mig framför tvn, somnade redan klockan 9 vilket är helt galet haha :) men har ändå lyckats ha sms konversation såg jag imorse? farligt sånt..
Nu är det ny vecka och det innebär sista veckan på praktiken.. jag har det ju bra här, trivs med människorna och jag har liksom vant mig med att vara här nu, ändå 9 veckor som jag spenderat på det här kontoret :) så det känns på nåt sätt lite trist.. samtidigt som jag tycker att det känns lättande att få kunna fokusera på skolan, enbart skolan nu när det är så mycket att skriva i och med artikeln .. mjaa..
Nej nu ska jag sluta plåga er med text, ett måndagsmöte väntar..
Harekanin! Ciaaao

Kommentarer


Kommentera inlägget här: