Snickarpartyt

London calling

Kategori: Allmänt

Nu när man är mellan allt och alla så frestar det galet mycket att dra iväg utomlands på plugg/jobb för en kortare tid.. Hittade en dansskola i New York som inte krävde förkunskaper och som är csn-berättigad.. Det är nästan som att jag drar imorgon! ;D

Nej men Vill väldigt gärna det här:http://www.blueberrysprak.nu/utlandsarbete/storbritannien/jobb.asp

Vilket innebär en språkkurs på 6 veckor och sen 6 månaders arbete inom serviceyrken..mitt i LONDON :) åååh jag vet att förutom grundavgiften så kostar ju resa, boende, mat, försäkringar, nöjen, transport och ja you name massa pengar. csn kan man få under de 6 veckor man studerar men sen är man ju on your own..tur är ju att man arbetar men frågan är hur långt det räcker.. kanske går att pussla ihop :) Men hur som helst, ett halvår av mitt liv.. tänk vilka möjligheter i vad jag känner nu, världens bästa stad! På riktigt, få typ sommarjobb och sen dra till hösten/vintern.. kommer tillbaka hem igen nästa vår.. fy fan vad underbart rent ut sagt!

Har ju pratat och funderat på några veckors språkkurs där så varför inte kunna göra något av det här istället, som ger minst lika mkt erfarenheter och eftersom jag vill arbeta serviceinriktat.. PERFEKT!  

Vad sägs? Vill du följa med? :D

                                    

Kommentarer

  • Elisa säger:

    Jag är på! Nu drar vi! :)

    2012-04-13 | 21:21:22
    Bloggadress: http://allinlife.blogg.se/
  • Nina säger:

    Bra Elisa! :D

    2012-04-15 | 10:05:02
  • Elisa säger:

    Ja jag är på :) Så länge vi får ihop lite pengar så åker jag gärna iväg till London ett tag och pluggar och jobbar ett tag iaf :) För att få erfarenhet och testa på saker :)

    2012-04-15 | 12:12:43
    Bloggadress: http://allinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här: