Snickarpartyt

Branschkollen

Kategori: Allmänt

Åh jag blir så ilsken på min telefon! fortfarande ingen laddning efter att den har vart ikopplad hela dagen.. blä!
Trött i huvudet och vill hem, har dock lite ärenden att göra innan men det tänker jag minsann skynda mig med..
 
Fick en bild att gå efter i en arbetsuppgift och jag började kolla på den.. Den visar vad för egenskaper som är viktiga för att lättast kunna få jobb inom valda branscher..
Börjar kanske förstå varför det är så svårt att få jobb inom media.. ^^ (Nu räknar jag in vår utbildning i media även om vi fokuserat mer på kommunikationen än den praktiska biten) Däremot blir jag förvånad över handel där man mycket väl idag behöver kontakter och erfarenhet för att få in en fot..eller har jag fel?
Förstår att det här absolut är något som ändras och blir olika aktuellt beroende på andra faktorer
Men jag har sagt det förut och jag säger det igen.. kontakter är allt! och ett jävla anamma, vill man kan man! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: