Snickarpartyt

I got my mind on my money, money on my mind

Kategori: Allmänt

Vilken härlig början denna tisdag. Känner mig ovanligt utsövd och fungerande för att vara tidig morgon. Jätteskönt! Friskt men inte direkt kallt ute och behövde inte ens pumpa cykeln för att kunna ta mig in till stan, tredje dagen i rad nu som den är bruklig ändå :P
Pappa var in och lämnade TVÅ matlådor till mig igår, lyxigt! så idag har jag med mig en sallad som han gjort till lunch. Ska bli gott!
 
Tån känns helt okej, inte direkt smärtsam så kan gå ordentligt.

Idag har även min första lön nånsin trillat in på kontot! La in räkningarna redan igår som jag haft lite ångest över nu när högen har växt på sig ^^ och ändå har jag pengar kvar :o en hel del också.. det är ju helt underbart att det kan vara så på riktigt, att man från och med nu ett bra tag framöver slipper behöva vända på varenda krona för att få ekonomin att gå ihop. Ska självklart försöka vara sparsam och bygga på min buffert som gått åt senaste tiden och betala min syster för Rhodos-resan som hon ligger ute med.
Det känns lite som en milstolpe här i livet, som att ta studenten, examen, ta körkort, flytta hemifrån osv. Det tycker jag även med sin första lön som man faktiskt har arbetat ihop själv, förtjänat :) Oavsett om man är typ 15 och har haft sitt första sommarjobb eller om man är 22 och är inne på sin första anställning. Pappa frågade igår när han ringde om jag skulle fira med champagne, maybe I will ;)
 
Upptäckte mig själv i tidningen imorse, crap. Hahah.. otroligt vackert! inte..
 
 
                        

Kommentarer


Kommentera inlägget här: