Snickarpartyt

Sh'Bam

Kategori: Allmänt

Kollade på dagens pass för att se om de är nåt jag hinner med redan ikväll, förutsatt att ja lär cykla hem och hämta träningskläder då.. tänkte först boka in bodypump men jag gillar inte det där med skivstänger, jag är så svag än så använder så små vikter och sen när det klickar i min arm, det tycker jag känns så läskigt! vet inte varför den gör det, tydligen ska det inte vara farligt utan bara nåt som är, kanske många som har det så?
Det får bli någon annan gång, har ändå gått på passet några ggr och det funkar, vet hur det går till etc..
 
MEN.. så såg jag att sh'bam finns tillgängligt ikväll.. jag som är efter inom träning vet ju inte vad det är, har inte testat det .. googlade upp det och hittade lite information:
 
 
"Är det lika svårt att utöva som att uttala?

- Nej! Det har blivit inne med dans, men många tycker att passen är för svåra. Det här är ett förkoreograferat pass med olika dansstilar, ungefär som zumba. I zumban är det bara latinamerikanska danser, men här kan det vara en låt med funk-hiphop, en rock- och swinglåt, en showdance och en aerobics. Man ska känna sig som en dansare även om man inte har förkunskaper

 

Jag har inga dyra, snygga träningskläder. Törs jag prova Sh’Bam ändå?

- Man har det som man trivs i. Det är inte som på 80-talet att man ska vara klädd på ett visst sätt, inga stringbodys. Nu är trenden att vara lite mer streetklädd, men lika många har tajts. Sh’Bam vänder sig till den breda massan."

 

Haha kan inte det vara kul att testa på? :D jag som gillar dans och att röra på mig till musik. Risken att jag kommer se dum ut är pretty much 200% men va tusan.. nån ska bjuda på det med.. så nu har jag bokat in det, blir alltid så nervös att inga fler dyker upp men då kan jag ju få mig en privatlektion ;) Är inget Zumba-fan så hoppas på att det här är mer min stil!

På tisdagar äre även Afro power dance på gymmet, har testat det några ggr och hur dumt det än känns i början med att plocka frukter, bära vattenhinkar och så frön så äre faktiskt riktigt uppfriskande och roligt :) dans ger energi, så äre bara!

Det skulle innebära måndag, tisdag, torsdag och söndag med olika typ av dans :D inte helt fel va ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: