Snickarpartyt

Roadtrip

Kategori: Allmänt

Goddagens Godafton!
Nu har jag kommit hem till Möklinta igen från Östersund och Rörvattnet ^^ Sjukt galet mysigt det är däruppe! Faktiskt så att jag skulle vilja stannat några dar till :)
Vi åkte tidigt från Möklinta för målet var att komma ifrån Borlänge och pappas jobb vid 8. Så de bär av upp mot Sveg först genom skogen där vi stannade och fika ^^ sen drog vi upp till Rörvattnet och lämnade av lasten vid kraftverket. Det låg värsta mysigt mitt ute i ingenstans, lugnt tyst och kluck från fiskar som hoppar bakom en i sjön.. hehe men jag är så fascinerad över efter resan nu att människor slår sig faktiskt  till ro överallt! mitt ute bland ingenting finns det alltid massa hus..ojoj
De var problem me nå grejer där (fattar inte riktigt deras jobbsnack) men efter ett tag åkte vi tillbaka till Östersund, letade upp vårt hotell och slog rot vi med :) assköna sängar på hotellet! på kvällen blev det att avnjuta en god middag samt en runda på stan ..varmt o skönt :)

Imorse vaknade vi mest, käka MASSA frulle och drog oss vidare hem, fast nu via vemdalen och älvdalen ner till Borlänge..Världens skumpigaste väg ett tag där med lastbilen så nästa gång lär jag ha njurbälte! ;) haha :D

Så ja sammanfattningsvis kan jag säga att det här är en av de bästa resorna i sommar by far! och de vanligaste skyltarna ute på vägarna är "Loppis" och "stuga" ;D

Vrålåket ;) :P
Världens största träbjörn i Sveg ^^



Vid kraftverket
Kraftverket
Marcus, pappa och Stig, shyssta människor som fan! :D
haha bra att man inte orkade gå ut ur bilen och ta kort ;) Alla fläckar syns..jaja..Östersund vid hotellet iaf :)

Namnskylt..HAHA
Nåt vi hittade på vägen hemåt :P ganska djupt!
spännande tyckte pappa hehe :P
Tog vägen om Sibirien ;)

Kommentarer

  • Elisa säger:

    Roligt det där låter ;D Mys :) hehe haha var det roigt att se sibirien ?;)

    2009-08-05 | 13:18:52
    Bloggadress: http://sweetelisen.blogg.se/
  • Nina säger:

    haha! oh ja, tyvärr åkte vi bara i utkanten så jag såg inte mkt av det ;)

    2009-08-05 | 18:12:37

Kommentera inlägget här: