Snickarpartyt

Jag saknar dig

Kategori: Allmänt

Varför ska man nästan behöva byta ut sina vänner? varför är man tvungen att växa ifrån varandra och hur kan någon man bara träffat några fåtal gånger göra såpass stort långvarigt intryck?
På senare tid har jag tappat en väldigt viktig person, det är först nu som uttrycket "man vet inte vad man har förrän det försvinner" verkligen landar och jag kan förstå innebörden. Jag brukar få höra att jag är ung, jag ska inte stadga mig nu och att jag är i ett jobbigt vägskäl nu i livet då vi alla går åt separata håll mot olika karriärer. Ut i livet helt enkelt. Jag brukar även få höra att de som verkligen är ens riktiga vänner kommer alltid att finnas där. Jag vet att vissa personer kommer jag alltid att ha i mitt liv, tack och lov! Varför kan det inte bara vara så att man hittar nya vänner? måste alltid någon försvinna i ledet?

Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden några månader, kanske ett halvår för att se om jag kunde ha anat vad som skulle hända, vad man gjorde fel och vad man kunnat göra bättre. Skulle det kanske inte blivit så här om jag tacklat allt annorlunda, om jag skulle tagit andra beslut? Mycket möjligt. Men jag skulle inte ändra beslut som jag har tagit, bara ändrat på små detaljer som antagligen skulle ha gjort stor skillnad! Gått vidare direkt och kämpat mer för vänskapen! Ett stort ekande hål i hjärtat som gör så ont så det är obeskrivligt varje gång jag tänker på dig. Nu kan jag aldrig få tillbaka den där riktiga vänskapen, det där speciella bandet som just vi hade..Men jag vill fortfarande tro på att vi nånstans hittar tillbaka till varandra och att det inte blir fler uppbrott.. tror på att det kommer bli vi i slutändan <3 Som vänner, som partners. Kände direkt att de här var annorlunda, inte som med andra personer.. det är skillnad på känslor och känslor.. vet dock inte i vilket fack såna här känslor hör hemma, hur man förvarar dom och hur man skyddar dom. Varför lät jag dig gå?
På ett speciellt sätt fanns du för mig, många gånger svek du mig men i slutändan betyder det inte så stor roll, det är alltid ett leende där nånstans.  du förändrade mig..Jag tappade mig själv i dig när jag var yngre. Men jag har växt så mycket och vet att nästa gång håller det för evigt! Jag saknar dig <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: