Snickarpartyt

Annandag jul

Kategori: Allmänt

Tjenamorsning! :P

Den här dagen har gått snabbt.. började med att vakna, göra iordning sig för att hämta Jennie i kungsbacka..redan där märker man av alla desperata människor som ska ut och handla på mellandagsrean ^^
massa folk! Har nog aldrig sett så många bilar där :P hehe..
Sen bar det av mot Orust, där det gick vääldigt långsamt med all trafik och saltbilar genom Göteborg och upp mot Kungälv.. och på vägen hamnade vi bakom en olycka så där fick vi stå ett tag med..

Ska försöka förklara en rolig grej...vi stod ganska långt fram i kön vid olyckan och pappa hade på tändningen, men bilen var tyst och "av" eftersom elmotorn styrde.. människor började ta sig ur bilarna och gick runt där.. så tog laddningen slut på batteriet, då startas ju bensinmotorn och bilen låter igen.. hahah då tror alla helt plötsligt att vi fick åka så de rusar in i sina bilar, stänger dörrar och startar motorn..HAHAHA är inte det kul :D fanns ju inget tecken på att få åka direkt.. de var i full gång med att få bort bilarna ur vägen.. som tur var så såg det inte ut som det var någon allvarlig olycka :) Kan tänka mig dock att det händer en del olyckor ute just nu =/

Sen kom vi iaf tillslut fram till Jan och Elisabet, en resa som normalt tar runt en timme tog idag 3 timmar :P
Fick massa god mat och satt och snacka till kvällen då vi åkte hemåt till Anneberg igen..
Skjutsade hem Jennie till Fjärås och jag fick för första gången köra ensam  i bilen på hemvägen :O :D haha najs.. de snöade och var lite halt på vissa ställen men hem välbehållen kom jag :)

Nu blir det lite tv innan jag somnar, ni får ha det så bra :) Imorgon ska jag väl hem till Jennie och Jocke efter pappa åkt hem och bosätta mig där istället.. muahaha..

Godnatt på er :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: