Snickarpartyt

Skolfunderingar

Kategori: Allmänt

Puh så varmt det är!
Sitter med den nya läxan som delats ut, sjukt jobbigt att anstränga sig! Sommarkurs är seriöst det sämsta beslutet jag tagit i skolväg! :O ALDRIG MER! säger jag.. vem fan vill plugga på sommaren? hur tänkte jag egentligen? skulle hellre levt fattigt.. aja om jag väl klarar kursen så får jag väl vara glad sen.. som tur är känner jag igen allt jag läst hittills från gymnasiet, bara att nu orkar jag inte anstränga mig =/ Så det går inge vidare.. men men hur som helst, började på skojs skull titta runt på utbildningar i Sverige, jag känner att jag är inne på rätt spår när det gäller utbildning men nu när jag betalar skolan, tar lån och skit så vill jag vara säker på att jag gör bra val. Det jag har kommit fram till nu är att Borlänge/Dalarna inte känns helt riktigt som där jag skulle vilja hamna, det känns som att det kan vara svårt att ta sig ut i riktiga karriärslivet därifrån. Det beror väl helt på mig själv of course! men jaa..

Jag kom i alla fall på något sätt in på en utbildning som är ungefär samma inriktning som jag läser nu, men ändå på nåt sätt så känns den mer seriös eller hur man ska säga, mer bred (om det nu går haha) verkar ta upp en hel del viktiga saker även inom marknadsföring osv. (det som jag verkligen känner mig så glad över just nu haha!) nä men jag kände att Ja! det här Nina är vad du vill läsa! :) kurserna verkar mer relevanta för yrket.,.grejen är bara den att jag bara har läst ett år än och den utbildningen ligger i Göteborg.. =/ Göteborg iofs bättre kan det väl inte bli! :D men isf om jag nu skulle komma in, klara arbetsproverna osv så skulle jag börja där ganska snart.. :S läskigt.. men seriöst så tror jag att jag ska ansöka och testa :) Arbetsproverna kommer ut i september... det vore så himla spännande :)

Kommentarer

  • Jennie säger:

    klart du ska testa!! kommer du in så tar du beslutet då, men man ska alltid söka! :)

    2009-06-30 | 10:35:30
  • Nina säger:

    Ja jag tänkte så jag med, förlorar ju inget på att söka.. sen tar man problemen som dom kommer ;)

    2009-06-30 | 10:39:06
  • Elisa säger:

    Du kan ju alltid hoppa av sommarkursen ;P Det kommer nog går bra, vad du än väljer och så, så lycka till =)

    2009-06-30 | 16:42:22
    Bloggadress: http://sweetelisen.blogg.se/
  • Nina säger:

    Kan man hoppa av den? :O men då måste jag betala tillbaka lr nåt va?

    2009-06-30 | 17:23:36
  • Elisa säger:

    Man kan väl alltid hoppa av kurser ? :) det är väl bara att emaila om avregistrering :) Troligen lär du nog göra det ja :/

    2009-06-30 | 17:53:37
    Bloggadress: http://sweetelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: