Snickarpartyt

Sökande efter praktikplats

Kategori: Allmänt

Jag kan inte ens förklara hur trött jag var imorse när klockan ringde. Vaknade nog inte riktigt till på hela morgonen.. Tillslut var det iallafall dags att ta mig till bussen och möta upp Elisa. Vi åkte först till skolan i Borlänge för att skriva ut några ansökningspapper till företag angående praktikplats..Gick till första stopp trafikverket som gav oss ett nummer. vi gick tillbaka till skolan för att ringa. Träffade då på Richard så snackade lite med honom.. Sen tog vi modet till oss och ringde men fick inte direkt ur nåt vettigt svar.. ^^ Vi gick istället vidare. hälsade på några änder på vägen och tänkte repa Ades sneparkerade bil vid hans jobb.. muahaha ;) nejdå :) Nina är för snäll för att göra nåt så dumt mot nån så oskyldig :D

Efter att ha samlat på oss mer namn och kontaktuppgifter så gick vi till kupolen för att äta mat på donken, vi tycker att vi förtjänade det idag när vi var så duktiga att ta tag i praktikplatssökandet! Träffade på Elin och Tommy utanför, som vi ofta gör runt kupolen :) hehe.. mätta blev vi iallafall tillslut så vi drog oss vidare på jakt efter plats hos något snällt företag! fortsatte att samla på oss kontakter..
Vi tänkte att ja, varför inte söka på SSAB, typ det största företaget i Borlänge, och säkert i många delar av Dalarna :P Bara det att vi insåg aldrig riktigt hur stort det egentligen är :D haha när vi finally hittat oss fram till rätt ställe (tror vi) kom vi aldrig in.. haha fail! så tillbaka till centrum blev det, Varför inte testa på lite journalistik tänkte vi.. men redaktionen var stängd.. sen 20 minuter tillbaka!

Ett snabbt beslut togs att vi skulle ta oss in till Falun istället. Så kallt som det var ute var det skönt att sitta på bussen ett tag.. även om den nu inte var jätteuppvärmd ^^ gick runt till några fler ställen där. som en gemensam nämnare så var även de som hade hand om praktik och sånt inte på plats där heller.. så vi får helt enkelt återkomma imorgon.. ^^
Åkte hem till Borlänge igen, nu med målet att komma hem, in i värmen och vila benen :P vet inte riktigt om jag kan kalla det att skämma ut mig direkt men på bussen så uppstod lite awkward situation eller vad man ska säga.. haha ni vet då ni ser en människa men man kan inte riktigt urskilja om det är den personen man tror eller inte.. Känns dumt att inte heja när man inte får direkt respons tillbaka samtidigt som det skulle vara lite pinsamt att säga hej till nån man inte känner om det nu inte skulle vara rätt person :D hahah.. det är nog den grå trista svenska personligheten som kommer fram ;) men men.. Kom tillslut hem iallafall och fick sen veta via sms att det faktiskt var den jag misstänkte :) haha.. sorry!

Nu ska det skickas in ansökning och kolla upp saker inför imorgon då vi gör försöksrunda nr2.
Ska även packa väskan inför en helg i Sthlm! jag tror helgen kommer bli super :D We will rock you-musikal med Saz och födelsedagsbarn Johanna! samt att träffa Jennie + boifriend och mamma som jag inte träffat sen jag åkte till tunisien i somras :O Men mer om helgen i nåt annat inlägg! För att slippa låta Richard vänta alltför länge på att jag ska bli klar så ska jag sätta igång med det nyttiga jag skulle göra igen så vi kan hinna umgås lite :)

Harekanin!

                          

Kommentarer


Kommentera inlägget här: