Snickarpartyt

Krämpor kommer med åldern

Kategori: Allmänt

Har vart fullt upp senaste tiden...igen.. Hade mamma på besök i helgen vilket var väldigt trevligt! :) Kan ju inte vara annat
Halvvägs in på jobbveckan redan och igår var jag hemma hos Elisa som bjöd på god mat, fika (den cheesecaken jag skrev om i inlägget nedan :D) vaniljfrappe och film :) de skämmer alltid bort mig när jag är där haha :) underbara människa! <3 
Det gjorde min vardag lite lättare. Känner mig allmänt sjuk och slutkörd i kroppen, vet inte om det har med en förkylning eller liknande att göra eller om jag helt enkelt är trött på att varje dag gå runt och ha ont.

Mitt munsår har ännu inte läkt, men är på väg.. jag gäspar och äter för mycket så det spricker upp ibland, inte bra..Min tå är inte lika svullen men har nu de senaste två dagarna gjort väldigt ont fortfarande. 
Skulle ringa och prata med vårdcentralen imorse, dels var jag tvungen att leta upp vilken jag tillhör eftersom jag tidigare inte sökt vård i Dalarna så det var ju himla problematiskt för tanten i luren och när hon sökte på mitt personnummer fick hon först fram en Matilda!? när hon sedan sökte igen fanns jag inte alls i några register.. Inte första gången det händer ^^
Kom i alla fall fram till att jag tillhör Läkarhuset, dvs vårdcentralen som ligger på samma gata som där jag bor, hahah hur logiskt hade det inte varit att söka där direkt? snurrig man är.
Har nyss pratat med en tant därifrån som ringde upp mig och hon gav mig lite tips om hur jag skulle lägga om tån men att jag får räkna med ett par-tre veckors läketid innan det blir bättre :( surt det! Men då har jag i alla fall ringt och pratat med dom och det verkar inte vara något akut läge.. får se om jag kan vara med på dansen imorgon eller om det blir ännu en omgång där jag mest får sitta och titta på :/ det vore tråkigt
 
Vaknade även upp imorse och hade massa finnar i ansiktet, brukar aldrig ha flera på samma gång, vad äre som händer med mig egentligen? skulle något liknande hänt i typ naturen hade de ju garanterat trott på världens undergång haha ^^
Får försöka kurera mig så gott jag kan. Imorse var första gången jag fick känna på en varm buss för i år och jag automatiskt sjöng i duschen så jag antar att det finns glädjeämnen att fokusera på istället för alla krämpor ändå :D
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elisa säger:

    Det kommer bli bättre! :) Du har nog säkert ngn infektion i kroppen, du mår nog bättre snart! :) Du måste krya på dig och pyssla om dig ordentligt! :) Jag kan bota dig med lite mer bakverk :) Du är bäst! :) <3 Huvudsaken är att du i alla fall kommer till dansen, tycker du ska vila om det inte har blivit bättre :) Då går det fortare tills du blir frisk! :)

    2012-09-19 | 15:34:22
    Bloggadress: http://allinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: